Khamis, 7 Oktober 2010

~ Siapakah Calon YDP kita... ~

Badan Kebajikan Anak Selangor Mesir (BKASM) bagi sesi 2009/2010 akan mengadakan pilihan raya bagi menentukan siapakah Yang DiPertua Bagi Badan Kebajikan Anak Selangor Mesir (BKASM) sesi 2010/2011.

Pertandingan yang sihat diantara dua orang calon yang hebat dalam merebut jawatan sebagai Yang Dipertua (YDP) bagi Badan Kebajikan Anak Selangor Mesir (BKASM) sesi 2010/2011,merupakan suatu titik perubahan dalam kepimpinan BKASM.Dimana ahli BKASM kini semakin matang dalam melahirkan kepimpinan yang adil dan berwibawa.

Pemilihan seorang ketua didalam kepimpinan merupakan suatu sunnah yang digalakkan oleh Nabi Muhammad s.a.w. dalam memimpin suatu organisasi atau persatuan bagi menentukan hala tuju yang sebenar.Seperti mana mafhum dari hadis nabi,jika tiga orang sedang bermusafir,lantiklah seorang ketua dikalangan kamu.Mafhum hadis ini menggambarkan peri pentingnya melantik ketua dalam apa jua keadaan,bertujuan untuk memimpin ke arah kebaikan.

Pemilihan kali ini merupakan pemilihan yang sengit kerana,kedua-dua calon yang bertanding kali ini memiliki karakter serta personaliti yang berbeza tetapi mempunyai hala tuju yang sama.Pastinya akan membuatkan ahli sukar untuk membuat pilihan siapakah yang lebih layak lagi dalam menerajui tampuk kepimpinan Badan Kebajikan Anak Selangor Mesir (BKASM) bagi sesi 2010/2011.

Kitalah sebagai penentu masa depan Badan Kebajikan Anak Selangor Mesir (BKASM).Tanggungjawab kita sebagai ahli yang berdaftar menetukan siapakah pemimpin kita.Undi kita amat berharga.Marilah kita melaksanakan tanggungjawab kita.

" Pilihlah calon anda...andalah penentu perubahan "



0 comments:

Catat Ulasan

arma 2

arma